skip to Main Content
De voordeligste 6% CBD Olie van Nederland!    Lage vaste verzendkosten € 2,50    100% Natuurlijk

We slapen steeds minder goed. Kunt u straks beter slapen dankzij cbd-olie? En wat doet onvoldoende slaap met onze hersenen? LEES MEER

PROBLEEM

We slapen met z’n allen steeds minder goed. Wat doet niet onvoldoende slaap nu eigenlijk met onze hersenen en gezondheid?Het aantal mensen dat kan overleven op vijf uur slaap of minder, zonder met behoud van levenskwaliteit is nul! Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat we minimaal acht uur slaap nodig hebben en dat die slaap van goede kwaliteit moet zijn. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie onderschrijft deze stelling. En juist daar wringt de schoen voor veel mensen, want twee derde van de volwassenen haalt de acht uur slaap per nacht niet. Van de mensen die wel genoeg slapen, worstelt een groot deel met onvoldoende slaapkwaliteit: ze komen moeilijk in slaap, hebben moeite met doorslapen en gebruiken slaapmedicatie. Één op de drie Nederlanders heeft slaapproblemen en dit aantal neemt toe. Dit probleem manifesteert zich ook al bij jongeren, de helft van de jongeren tussen vijftien en achttien jaar oud kampt met een chronisch slaaptekort.

Zzzzzzzzzzzzzz

SLUIMERENDE EPIDEMIE

We lezen vaker dat we te weinig slapen. Maar is dat zo erg? Waarom hebben we überhaupt slaap nodig? Zeker is dat slapen ons leervermogen en geheugen ondersteunt. Slapen blijkt ook cruciaal om onze motorische vaardigheden te verfijnen, negatieve emoties de baas te kunnen en probleemoplossend te denken.

Weinig slapen lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo’n probleem. Je leven valt niet in duizend stukken uit elkaar als je eens minder geslapen hebt. Dat we ons sneller ergeren aan een rij voor de kassa of ons minder goed kunnen concentreren op die ene lange e-mail, vinden we niet zo erg.

De meest schadelijke effecten van slaaptekort sluipen echter ongemerkt ons lichaam binnen. De gevolgen zijn niet mild en zeer divers van verminderde spermakwaliteit tot een verhoogd risico op obesitas, diabetes, alzheimer, depressie en verschillende kankers. Een studie van het American College of Cardiology toonde bijvoorbeeld aan dat volwassenen van 45 jaar of ouder die minder dan 6 uur per nacht slapen 200% meer kans hebben op een hartaanval of beroerte, vergeleken met mensen die 7 of 8 uur per nacht afklokken.In de afgelopen decennia volgde de uitvinding van de computer, smartphone en tablet. Vandaag worden we urenlang blootgesteld aan het blauwe licht van schermen, dat onze natuurlijke aanmaak van het slaaphormoon melatonine met meer dan de helft doet afnemen.

BETER SLAPEN, HOE DAN?

Als zelfs het 651ste schaapje over het hek niet geholpen heeft, raden experts het volgende aan:

  1. Vaste bedtijden voor slapen en opstaan, zelfs in het weekend.
  2. Plan de dag van morgen en kom in actie op deze manier hoef je niet te piekeren wanneer je wilt gaan slapen en gebruik je bed alleen voor slapen en seks.
  3. Vermijd fel licht en blauw licht van laptops en smartphones een uur voor het slapengaan. Dit in verband met de forse afname van het natuurlijk slaaphormoon melatonine.
  4. Laat slaappillen links liggen, tenzij voor acute problemen zoals een jetlag.
  5. Overweeg natuurlijke supplementen zoals CBD.
  6. Beperk het gebruik van alcohol, cafeïne en het roken.
  7. Mediteer tijdens de dag.

 

HOE CBD OLIE ONS KAN HELPEN BIJ SLAPEN?

CBD kan angst verminderen, wat kan helpen bij het verminderen van slaapstoornissen en het verbeteren van de slaapkwaliteit. Uit onderzoek blijkt dat CBD de het aantal slaap-uren kan verhogen en slapeloosheid kan tegengaan.Verder kan CBD in kleinere doses overdag alertheid verbeteren en slaperigheid verminderen. Dit helpt dan weer voor prestaties overdag wat weer kan doorwerken in de nacht doordat men meer relax is en ‘in control’.

 

REM-SLAAP

REM staat voor Rapid Eye Movement. Het is één van de fasen van je slaapproces waarbij oogbewegingen snel worden, de spierspanning vermindert en je kunt dromen. De REM-slaap lijkt een belangrijke rol te spelen bij het in stand houden van de fysieke gezondheid, want tijdens deze periode daalt de bloedstroom naar de spieren, waardoor uw hersenen tijd en ruimte krijgen om een ​​pauze te nemen.

Het hebben van problemen om de REM-fase van de slaap te bereiken, kan zeker een negatieve invloed hebben op je gezondheid, want als dit het geval is, blijven je hersenen verstoken van rust. Onderzoekswerken waren behoorlijk gunstig in het beschrijven van de rol van CBD in de improvisatie van de REM-slaapfase.

In een onderzoek is bijvoorbeeld gevonden dat CBD effectief is in het reguleren van REM-slaapverandering. Het is belangrijk om hier te vermelden dat angst een belangrijke risicofactor is voor slapeloosheid. Bovendien wordt CBD ook gebruikt voor het verminderen van angst.

MAAK GEBRUIK VAN DE KORTINGSCODE #BETERSLAPEN VOOR 25% KORTING OP HET VOLLEDIGE ASSORTIMENT GEDURENDE DE HELE MAAND APRIL!

Back To Top